Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Ne: 9:00-20:00)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 4 500 Kč bez DPH a máte dopravu ZDARMA
Novinky
11.07.2022
Pionýrem do Maroka aneb další motodovolená
Přešel rok a my opět vyrážíme do světa na našich pionýrech. Letos to bude do Maroka! Bohužel musíme přerušit expedici zásilek od 11.7 do 21.8. Všec... číst celé
04.10.2021
Kdy budou skladem sací a výfukové kolena?
Na pionýrech z Řecka už jsme nějaký ten týden doma a opět makáme na 100%.  Nejdříve jsme opět naskladnili sací kolena na Babetu 210 pro karburátor De... číst celé
18.07.2021
Piokit si bere dovolenou aneb pionýrem do Řecka
Tak jako i minulý rok, letos vyrážíme na pionýrech na menší výlet. Rozhodli jsme se pro Řecko.  UPOZORNĚNÍ Bohužel díky výletu nebude možné odesílat... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Padesátkové novinky do e-mailu

Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách z naší dílny.

Sledujte nás na sítích
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Karburátor Dellorto
  4. Montáž karburátoru Dellorto se sadou sání

Montáž karburátoru Dellorto se sadou sání

Montáž s naší sadou sání Dellorto Jawa 50, pionýr nebo Babetta 210 je velmi jednoduché. Přesto si upřesníme pár nejasností. 

Pro montáž budete potřebovat:

  • plochý či křížový šroubovák
  • 8 klíč
  • kleště
  • nůž
  • nůžky na plech, cvakačky či pilku (klidně brusku)
  • pilník (na lanko)
  • chvilku času :-)

1.) Nejdříve zapojíme Bowdeny. Pro sytič i plyn použijte klasické lanko pro Jawu 20, 21 a 23, ty následně upravíme. 

Plyn

Pro zapojení plynu je nutno upravit koncovku lanka, která je velká, a přes víčko karburátoru neprojde. Proto ji tedy mírně zpilujte, aby víčkem prošla.

Za druhé je většinou nutné zkrátit bowden (černou část) tak, aby šoupátko mělo možnost plného rozsahu (viz foto níže). Vůli lanka pak následně doladíme pomocí šroubu na víčku.

Zkrácení bowdenu:

Zkrácení lanka pionýr | PIOKIT.CZ  Zkrácení lanka pionýr | PIOKIT.CZ

Zkrácení lanka pionýr | PIOKIT.CZ  Zkrácení lanka pionýr | PIOKIT.CZ

Sytič

Nejdříve zapojte lanko do sytiče jedním koncem, toto většinou není třeba nijak upravovat. Dále na druhý konec zapojte nějakou páčku. Lze použít páčku dekompresoru na Babettu 207 či Stadion S11 (doporučujeme) nebo přímo lanko sytiče s páčkou od Dellorta.

Při zvolení varianty páčky dekompresoru koncovku lanka odstřihnete, a zajistíte pomocí koncovky s červíkem (viz. foto). Páčku následně dotáhnete tak, aby se samovolně nevracela a nemuseli jste ji při startech držet.

Sytič pro Dellorto - Jawa 50 pionýr | PIOKIT.CZ

2.) Nasaďte těsnění mezi válec a koleno sání, dávejte pozor aby nepřečnívalo do kanálu (směs by zde narážela). 

Dejte také pozor na rozmáčknutí těsnění po určité době provozu, v tomto případě znovu ořežte aby lícovalo. 

3.) Namontujte zbytek sání dle přiložené fotky.

Karburátor Dellorto PHBG 21mm Jawa 50, typ 21 | PIOKIT.CZ

4.) Dva vývody na boku karburátoru jsou přepady (odvětrání plovákové komory), občas zde kapne benzín. Doporučujeme tedy svést hadičkou dolů. (Podrobnější vysvětlení v návodu na ladění, odkaz níže)

Malý tip na závěr: pro správnou funkci doporučujeme vzduchový filtr naimpregnovat, k čemu impregnace slouží se můžete dočíst v našem návodu na ladění Dellorta PHBG.

V případě nějakých nejasností se nás neváhejte zeptat níže v komentářích.


 Autor článku: Roman Mahdal
Zakladatel piokit.cz

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli