Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Ne: 9:00-20:00)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 4 500 Kč bez DPH a máte dopravu ZDARMA
Novinky
11.07.2022
Pionýrem do Maroka aneb další motodovolená
Přešel rok a my opět vyrážíme do světa na našich pionýrech. Letos to bude do Maroka! Bohužel musíme přerušit expedici zásilek od 11.7 do 21.8. Všec... číst celé
04.10.2021
Kdy budou skladem sací a výfukové kolena?
Na pionýrech z Řecka už jsme nějaký ten týden doma a opět makáme na 100%.  Nejdříve jsme opět naskladnili sací kolena na Babetu 210 pro karburátor De... číst celé
18.07.2021
Piokit si bere dovolenou aneb pionýrem do Řecka
Tak jako i minulý rok, letos vyrážíme na pionýrech na menší výlet. Rozhodli jsme se pro Řecko.  UPOZORNĚNÍ Bohužel díky výletu nebude možné odesílat... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Padesátkové novinky do e-mailu

Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách z naší dílny.

Sledujte nás na sítích
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Výměna ložisek středů kol | JAWA 50, BABETTA, STADION
04.12.2020

Výměna ložisek středů kol | JAWA 50, BABETTA, STADION

Pro zvyšování výkonu je také nutné odstranit pasivní odpory jako například ložiska v kolech, rozetě, novou řetězovku, nepřibrždující brzdy atd..

V tomto článku si ukážeme jak správně vyměnit ložiska v kolech. A jak na to? Pojďme se na to podívat.

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ


Nejdříve si nachystáme potřebné nářadí. Budeme potřebovat něco, čím budeme nahřívat střed, ideální je trouba pro rovnoměrné nahřátí středu ale pokud nemáte možnost, lze nahřívat i na vařiči či horkovzdušnou pistolí. Furt je to lepší jak ložiska vymlátit kladivem. Dále kleště na pojistný kroužek, kleště na přidržení horkého středu, plochý šrubovák a nějakou kulatinu pro postrčení ložiska.

Výměna ložisek kol, PIONÝR, BABETTA | PIOKIT.CZ

1.) Nejdříve dejte střed nahřát tak, aby ložiska po bouchnutí do špalku vypadla

2.) Střed umyjte ředidlem či jiným čističem

Je vhodné přetočit brzdovou plochu na soustruhu, aby bylo dosaženo maximálního brzdného účinku.

Brzdy Jawa 50 - pionyr | PIOKIT.CZ

3.) Dejte střed znovu nahřát, tak aby při prsknutí voda odskočila od povrchu.

Výměna ložisek kola Jawa 50 | PIOKIT.CZ

4.) Pokud máte střed nahřátý, vložte ze strany od pojistného kroužku střed 

Výměna ložisek kol Jawa 50, Babetta | PIOKIT.CZ

5.) Vložte ložisko s rozměrem 6201 (ideálně 2RS - zakrytované ložisko), pokud máte střed nahřátý správně, ložisko zapadne samo, můžete jej lehce poklepnout kulatinou.

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

6.) Zajistěte ložisko pojistným kroužkem, aby při následném otočení bubnu nevypadlo.

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

7.) Otočte buben a vložte plechový vymezovací kroužek středové části.

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

8.) Vložte druhé ložisko. Opět by mělo samo zapadnout díky tepelné roztažitelnosti materiálů (nahřátí bubnu) - proto musíte pracovat rychle, aby vám mezitím nevychladl.

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

Z této strany se ložisko nezajištuje. Zárověň dávejte pozor aby jste ložisko nezaklepli moc, došlo by k sevření středové rozpěrky a ložiska by se špatně otáčela. Pokud k tomu dojde, stačí s nahřátým středem lehce klepnout o špalek a mělo by se posunout zpátky.

9.) Zakryjeme prachovkama. Pokud je máte ve špatném stavu, vyměnte vnitřek nebo celý kus. Vnitřek vyměníte jednoduchým rozloupnutím plechového krytu šrubovákem a následném secvaknutí.

 Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

Pokud použijete ložiska s krytím 2RSR - gumovou krytkou (plechovou ne), tak krytky ani nepotřebujete.

Výměna ložisek kol - JAWA 50 | PIOKIT.CZ

V případě nějakých nejasností se nás neváhejte zeptat níže v komentářích.


 Autor článku: Roman Mahdal
Zakladatel piokit.cz

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli