Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Ne: 9:00-20:00)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 4 500 Kč bez DPH a máte dopravu ZDARMA
Novinky
11.07.2022
Pionýrem do Maroka aneb další motodovolená
Přešel rok a my opět vyrážíme do světa na našich pionýrech. Letos to bude do Maroka! Bohužel musíme přerušit expedici zásilek od 11.7 do 21.8. Všec... číst celé
04.10.2021
Kdy budou skladem sací a výfukové kolena?
Na pionýrech z Řecka už jsme nějaký ten týden doma a opět makáme na 100%.  Nejdříve jsme opět naskladnili sací kolena na Babetu 210 pro karburátor De... číst celé
18.07.2021
Piokit si bere dovolenou aneb pionýrem do Řecka
Tak jako i minulý rok, letos vyrážíme na pionýrech na menší výlet. Rozhodli jsme se pro Řecko.  UPOZORNĚNÍ Bohužel díky výletu nebude možné odesílat... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Padesátkové novinky do e-mailu

Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách z naší dílny.

Sledujte nás na sítích
  1. Úvod
  2. Montáž rezonanční sady do origo výfuku
Montáž rezonanční sady do origo výfuku

V tomto návodě si ukážeme jak namontovat naši rezonanční sadu do originálního zkoseného výfuku z Jawa 20, 21 a 23 mustang.

ODSTRANĚNÍ VNITŘKU ORIGINÁLNÍHO VÝFUKU

Pro montáž nové vložky je potřeba aby byl výfuk prázdný. Jsou 2 možnosti jak na to, buď koupením přímo hotového výfuku bez vnitřku (pracujeme na tom, snad brzy) nebo ji musíte odstranit.

Výfuk bez vnitřku - Jawa 50 pionýr | PIOKIT.CZ

Výfuk Jawa 50 bez vnitřku | PIOKIT.CZ

Na odstranění vložky se nám nejlépe osvědčilo vyražení. Vložka je v obalu nabodovaná třemi body „cočkem“ ze zadní strany obalu, musíte ji tedy šikovně odrazit velkou kulatinou a kladivem. Stěna výfuku je z 0,6mm oceli, proto musíte dávat bacha aby se vám kulatina nebo vyrážená vložka neobtiskla do obalu. Většinou se body vytrhnou z obalu a zůstanou tam díry, ty doporučujeme nějak zaslepit, například zavařením. Při vaření dávejte bacha aby jste nepropálili svát dovnitř, nešel by tam zasunout kužel.

Tuning výfuku Jawa 50 pionýr | PIOKIT.CZ

MONTÁŽ

Jakmile máme prázdný obal výfuku, můžeme začít s montáží. Nejdříve je nutné navrtat díru ze zadní strany obalu pro uchycení koncovky tlumiče. 

Montáž tuningové sady do origo výfuku, Jawa 50 pionýr

Díru o průměru 5,5mm vrtejte 35mm od spodního okraje výfuku cca na střed. Před vrtáním je vhodné si udělat důlek aby vám vrták nesklouzl po chromu.

Montáž vložky do originálního výfuku - Jawa 50 pionýr | PIOKIT.CZ

Odjehlete díru zevnitř aby šel kužel lehce nasunout.

Poté si nachystejte výletovku, je vyrobena schválně delší (240mm), aby ji bylo možné zakrátit jak potřebujete. 

(Tip: Na 70cc cestovním válci jezdíme 180mm.)

Výletovka na výfuk - Jawa 50 pionýr | tuning

Poté spojte výletovku s kuželem pomocí šroubů M5. Mezi příruby patří těsnění, které je součástí sady. Až najdete správný kužel který vám pojede, doporučujeme šrouby zalepit lepidlem za závity aby se vám časem nepovolily.

Sešroubovaný celek nyní můžete zasunout do výfuku.

Pokud máte sadu ve verzi s tlumičem, obalte výletovku tlumící vatou.

Do koncovky našrubujte zajišťovací šroub M6 zasuňte do výfuku šroubem dolů tak, aby závit M5 z boku koncovky byl zároveň s dírou v obalu výfuku.

Dále zajištěte koncovku šroubem M5 dírou v zadní části výfuku. Až najdete finální rozměry rezonanční vložky, zalepte šroub lepidlem na závity proti povolení.

NASTAVOVÁNÍ

Výfuk s takovouto vložkou je možné nastavovat. Rezonanční délka se nastavuje posunováním kužele a výletovky v obalu výfuku. Pro zajištění slouží šroub M6.

Při ladění tedy hnete s kuželem a výletkou dopředu (gumovým kladívkem klepnete) nebo dozadu (kombinačkama vysunute) a zajistíte šroubem.

Tuning vložka do originálního výfuku Jawa 50 pionýr

Tuto sadu je vhodné použít i spolu se silnějším výfukovým kolenem 29mm.